Independer
Bij Independer kun je verzekeringen, energie, telecom, hypotheken en andere financiële producten/diensten vergelijken. Je kunt de diensten/producten direct online afsluiten. Het bedrijf is in 1999 van start gegaan. In 20 jaar tijd groeide Independer naar eigen zeggen uit tot het grootste digitale vergelijkings- en adviesplatform van Nederland. Er wordt vergelijkt en geadviseerd op basis van kwaliteit, voorwaarden en prijs. Ze stellen hiermee jaarlijks 20 miljoen bezoekers van dienst te zijn.
Advies
Volgens het bedrijf moeten klanten op zichzelf durven te vertrouwen. Iedereen moet volgens Independer in staat zijn om zijn of haar verzekeringen en financiële zaken te regelen. Inzicht en overzicht spelen hierbij een belangrijke rol. Als je dit zelf niet hebt kun je gebruik maken van de diensten van Independer. Ze stellen je graag te helpen. Na het advies kun je met een tevreden gevoel vergelijken, kiezen overstappen of afsluiten. Tenminste, dat wordt door het personeel van Independer aangegeven.
Heldere uitleg
De medewerkers van Independer laten weten alles helder uit te leggen. Ze stellen je goede tips te geven waardoor je betere keuzes kunt maken. Als je altijd op de hoogte wilt blijven kun je je opgeven voor de Independer nieuwsbrief. De beste keuzes komen volgens het bedrijf bovenaan te staan. In de zoekresultaten krijg je niet alleen producten van partners te zien. Er worden ook resultaten getoond van partijen waar niet mee samengewerkt wordt. Achterliggende gedachte hiervan is dat ze transparant willen zijn en klanten het beste advies willen geven. Klanten krijgen toegang tot handige tools. Door deze tools word je volgens deze organisatie geholpen goede keuzes te maken.
Feedback
Bij vragen, opmerkingen en/of verbeterpunten kun je contact opnemen met de klantenservice. Deze afdeling is op verschillende manieren te bereiken. Er wordt aangegeven dat je het beste contact kan opnemen via chat en WhatsApp. Het kan raadzaam zijn om vooraf een kijkje bij de veel gestelde vragen te kijken. Daar lees je ook de bijbehorende antwoorden. Als je wilt chatten moet je eerst inloggen in je 'Mijn Independer' account. De afdeling klantenservice is zeven dagen per week bereikbaar. De openingstijden staan vermeld op de website van Independer.
Producten/diensten
Je kunt op de website meer informatie over de diensten en producten lezen. Je dient allereerst te kiezen voor gezondheidszorg, energie, internet & bellen, sparen & lenen of verzekeren. Als je op een categorie klikt zie je de mogelijkheden. Zo kun je bij de categorie sparen & lenen spaarrekeningen vergelijken en openen. Een kijkje op de energiepagina leert ons dat je kunt profiteren van lage energieprijzen. Volgens Independer kun je kiezen uit het grootste aanbod. Het is snel en makkelijk geregeld en je maakt gebruik van een gratis verbruiksinzicht. Je kunt energieleveranciers vergelijken. Voor alle diensten en producten kun je het beste een kijkje op de site van Independer nemen.
Klachten
Het kan voorkomen dat je als klant niet tevreden bent. In zo'n situatie is het mogelijk om een klacht in te dienen. Je kunt de klacht indienen via het klachtenformulier. Dit formulier is online benaderbaar. Independer geeft aan dat klachten worden toegewezen aan een personeelslid. Deze persoon zal de klacht vervolgens verder behandelen. De medewerker zal binnen twee werkdagen contact met de klant opnemen. In dat gesprek krijg je door hoelang de verwerking van de klacht ongeveer zal duren. Klanten die niet tevreden zijn met de klachtenafhandeling kunnen de klacht deponeren bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).