KPN
Ben je zoekende naar telecommunicatie- en ICT-diensten? Wil je een goede verbinding afsluiten voor mobiele telefonie, internet en televisie? Via LuminaBlog lees je meer informatie over KPN. Je leest op LuminaBlog nog veel meer nuttige informatie over diverse bedrijven.
Wat is KPN?
KPN is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN complete telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN biedt wereldwijd wholesale-netwerkdiensten aan andere operators. Je kunt bij KPN gebruik maken van diensten/producten op het gebied van internet, tv, mobiel en allerlei andere producten. Bekijk via de site van KPN welke diensten/producten dit allemaal zijn.
Geschiedenis
Het bedrijf heeft op het gebied van verbindingen alles wel meegemaakt. Van telegrafie tot 5G. KPN helpt haar klanten al sinds 1881 met technologische vernieuwingen. KPN heeft een rijke geschiedenis. De geschiedenis van KPN ligt in lijn met die van Nederland. Het bedrijf heeft veel gedenkwaardige momenten meegemaakt vanaf 1881 tot het jaar waar we nu in leven. Omdat er een nieuwe wet was moest er een nieuwe naam gevonden worden. Er werd gekozen voor PTT (Posterijen, Telegrafie en Telefonie). Tijdens de Tweede Wereld oorlog werden automatische telefooncentrales vernietigd. Het ging hierbij om een capaciteit van ongeveer 85.000 nummers. Door nieuwe ontwikkelingen in het bedrijf is jaren later de naam veranderd in het huidige KPN.
Aantal abonnees
Inmiddels is het aantal abonnees verdubbeld. Vanaf de jaren ‘60 kon iedereen een telefoon gebruiken. Het aantal abonnees van het bedrijf liep op van één naar twee miljoen. ATF-1 netwerk deed een belangrijke stap op weg naar de mobiele telefoon. Dat begon met de introductie van de autotelefoon. Ad Scheepbouwer werd benoemd tot CEO met als doel de toekomst van KPN veilig te stellen. Dat is tot nu toe goed gelukt.
Visie
Vanwege mobiele en vaste netwerken, social media en apps is KNP met iedereen verbonden. Dit geldt zowel voor privé als zakelijk. Je kunt waar en wanneer je maar wilt gebruik maken van de diensten van KPN. Dat zorgt volgens het bedrijf voor een goed gevoel van vrijheid. De goede netwerken van KPN zijn verspreid door het hele land. KPN zorgt zo voor een snelle, veilige en stabiele verbinding.
Klachtenregeling
Ben je niet tevreden en wil je een klacht indienen? KPN stelt dit graag voor je op te lossen. Het verzoek is om in eerste instantie contact met het bedrijf op te nemen. Het bedrijf laat zo snel mogelijk weten hoe ze je kunnen helpen. Binnen 10 dagen krijg je sowieso een inhoudelijk reactie. Mocht het zo zijn dat KPN langer de tijd nodig heeft zal je hiervan op de hoogte gebracht worden. Je krijgt dan een indicatie te horen, wanneer je een reactie kunt verwachten.
Geschillencommissie Thuiswinkel
Als je niet tevreden bent met de oplossing kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Je kunt dit ook doen via ODR. Het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform) wordt door de Europese Commissie beschikbaar gesteld om online shoppen veiliger en eerlijker te maken door toegang te bieden tot goede instrumenten voor geschillenbeslechting.
Contactmogelijkheden
Heb je een vraag, opmerking en/of feedback voor KPN? Je kunt op meerdere manieren contact opnemen. Mocht je telefonisch contact willen opnemen is het telefoonnummer (070) 343 43 43. Dit is het telefoonnummer van het hoofdkantoor in Rotterdam. Je kunt ook een e-mail sturen via de website van KPN. Mocht je een brief willen sturen kun je deze richten aan het volgende adres: Koninklijke KPN N.V., Wilhelminakade 123 en 3072 AP Rotterdam.