V&D
Ben je op zoek naar een online Nederlands warenhuis? Wellicht is V&D wel een interessante optie voor jou. Bekijk via LuminaBlog welke informatie er over V&D bekend is.
Wat is V&D?
V&D is een online Nederlands warenhuis. Mocht je op de website zijn aangekomen kun je allereerst kiezen uit de volgende categoriesoorten: dames, heren, familie, thuis, elektronica, hobby & speelgoed, mooi & gezond, sport, tuin, vrije tijd & reizen. Mocht je inhoudelijk willen weten welke producten er verkocht worden, kun je het beste een kijkje nemen op de website van V&D.
Geschiedenis
V&D was een bekende Nederlandse keten van warenhuizen. V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesman. Zij waren zwagers van elkaar.
De eerste vestiging van V&D werd geopend aan de Weesperstraat in Amsterdam. Het bedrijf is failliet gegaan in 2017. Inmiddels is V&D terug met online verkoop.
Verzendinformatie
Mocht je iets vanaf € 20,- bestellen, hoef je geen bezorgkosten te betalen. Als je een bestelling doet die lager is dan € 20,- zijn de bezorgkosten € 3,95.
Mocht je meerdere artikelen besteld hebben worden deze soms in twee delen bezorgd. Het zal geen invloed hebben op de verzendkosten.
Bij ieder artikel dat je op de website vermeld ziet staan zie je de levertijd. Je zult de prijs vinden onder de winkelmand knop. Op het moment dat je bestelling is verstuurd zul je van het bedrijf een e-mail ontvangen.
Mocht je bestelling in twee delen geleverd worden zul je twee keer een e-mail ontvangen. Mocht je geen e-mail ontvangen dien je even in je spambox te kijken.
Voordelen
V&D omschrijft zichzelf als een partij welke kopers en verkopers samenbrengt. Het is een warenhuis voor de hele familie.
Er worden niet alleen producten van V&D verkocht. Er worden ook grote partijen ingekocht bij andere bedrijven. Deze producten worden vervolgens via V&D verkocht en geleverd.
Het bedrijf geeft aan dat het warenhuis voor iedereen is. Bij V&D kan iedereen terecht. Van jong tot oud, huisliefhebbers en actieve sporters. Ouders kunnen hier prima cadeaus voor hun kids kopen.
Contactmogelijkheden
Heb je een vraag, opmerking en/of feedback voor V&D? Je kunt op meerdere manieren contact opnemen.
Mocht je telefonisch contact willen opnemen is het telefoonnummer +31 020 - 225 11 75. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@vd.nl. Je kunt online ook een contactformulier invullen.
Klachtenprocedure
Ben je niet tevreden en wil je een klacht indienen? Het bedrijf stelt dit graag voor je op te lossen. Het verzoek is om in eerste instantie een e-mail te sturen naar klantenservice@vd.nl.
Het bedrijf laat zo snel mogelijk weten hoe ze je kunnen helpen. Binnen 14 dagen krijg je sowieso een inhoudelijk reactie.
Op het moment dat je niet tevreden bent met de oplossing kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Je kunt dit ook doen via ODR, de website van het Europees ODR platform.
Retourinformatie
Je kunt gratis retourneren. Dit moet dan wel geschieden binnen een termijn van 14 dagen. Ze zullen het aankoopbedrag snel en uiterlijk binnen twee weken naar je terug storten.
Mocht je bezorgkosten betaald hebben omdat je aankoop minder dan € 20,- was, krijg je dat geld ook terug. Mocht je keuze gevallen zijn op achteraf betalen dan wordt het retourbedrag verrekend met je factuur.
Er zijn wel een aantal uitzonderingen. Deze staan vermeld onder 'retouren' op de website van V&D.