LuminaBlog
VerzekeringenEnergieTelecomVakantieDatingOnline shopAutodienstenFinancieelLenenDieet & GezondEten & DrinkenDienstenAlgemeenApps

Ervaringen Medion


Bij Medion kun je laptops, pc's en apparaten kopen. Je koopt deze online via de webshop. Het menu van de webshop is onder andere onderverdeeld in laptops, pc's & monitoren, gaming, smartphones, tv, audio, tablets, huishouden & vrije tijd. Als je inhoudelijk wil weten welke producten er verkocht worden, kun je het beste een kijkje nemen op de website van Medion.

Bestellen

Als je iets wilt bestellen moet je het product in je online winkelmandje doen. Je kunt dan verder winkelen of je bestelling afronden. Bestellingen kunnen met of zonder account worden gedaan. De prijzen die op de website staan vermeld zijn allemaal inclusief BTW. Als je bestelling afgerond is zul je een bestel bevestiging ontvangen. Deze wordt per e-mail naar je verzonden.

Betalen kun je op verschillende manieren doen. Je kunt onder andere betalen via iDEAL, Bancontact, PayPal, creditcard en reguliere bankoverschrijving. Je kunt bij deze organisatie eveneens achteraf betalen. Je doet dit via Afterpay. In de mail met bestelbevestiging zit tevens de factuur in PDF formaat.

ONLINE SHOP WITH ME | ZARA, H&M, NA-KD | Julia Verbij

Verzendinformatie

Bestelde producten worden binnen 2 tot 4 werkdag geleverd. De producten worden door DPD afgeleverd. Als je een bestelling doet voor meer dan € 99,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Bij bestellingen die lager zijn dan € 99,- worden er meestal € 4,95 aan verzendkosten in rekening gebrachlut. Soms is dit niet het geval. Dit zal dan bij het artikel vermeld staan.

Als je niet thuis bent word je bestelling bij de buren afgegeven. Als deze ook niet thuis zijn levert DPD je bestelling bij de dichtstbijzijnde shop af.

Op het moment dat je pakket de centrale opslagplaats verlaat, word je bestelling afgegeven bij DPD. Je zult dan een tweede e-mail ontvangen met daarin de Track & Trace informatie. Zo kun je jouw pakket op een eenvoudige wijze volgen.

Retourprocedure

Het kan voorkomen dat je je aankoop retour wilt zenden. Wellicht is je aankoop niet helemaal wat je ervan verwacht had. Bij deze onderneming is een zichttermijn van 30 dagen van kracht. Binnen deze periode kun je jouw bestelling retour zenden zonder dat je een opgave van redenen hoeft door te geven. Als je wilt dat je retour snel verwerkt wordt, moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. De zichttermijn mag niet verstreken zijn. Het item moet schoon, compleet en onbeschadigd zijn. Je product moet niet meer dan nodig gebruikt zijn om het redelijkerwijs te kunnen beoordelen. De productverpakking is origineel, onbeschreven en niet beplakt.

Er gelden regels met betrekking tot garantie. De garantieperiode gaat in op het moment dat je iets besteld hebt. Je kunt alleen aanspraak maken op garantie als je normaal met het bestelde product omgaat. De garantietermijn wordt bepaald op basis van een garantiekaart. Deze wordt meegeleverd met je pakket.

Klachtenprocedure

Het bedrijf geeft aan het vervelend te vinden als je ontevreden bent. Mocht dit zo zijn willen ze graag met je in contact komen. Het verzoek is om deze ontevredenheid zo spoedig mogelijk kenbaar te maken aan de klantenservice. In verband met een snelle afhandeling adviseert Medion om je klantnummer en/of bestelnummer paraat te houden. Het kan voorkomen dat je een klacht hebt over een MEDION product die je bij een andere organisatie hebt gekocht. Neem in dit soort situaties contact op met de MEDION Hotline. Het telefoonnummer staat vermeld op de website van MEDION.