Hulpmiddelwereld.nl
Hulpmiddelwereld.nl is een specialist op het gebied van hulpmiddelen voor ouderen. Via de online ouderenshop kun je een ruim assortiment aan hulpmiddelen bekijken en bestellen. Het bedrijf stelt als eerste buiten kaders te denken door onder andere een interactief huis te presenteren. In dit huis is het mogelijk om de producten per ruimte direct te kopen. Je kunt producten kopen die je onder andere kunt onderverdelen in de hoofdcategorieën: badkamer & toilet, eten & drinken, wonen & slapen, incontinentie en dementie. Alle categorieën, producten, details en prijzen zijn op de website van het bedrijf te zien.
Geschiedenis
Hulpmiddelwereld.nl is in 2009 opgericht. Het doel is om ouderen producten aan te kunnen bieden die hun leven een stuk eenvoudiger maken. Volgens de medewerkers van Hulpmiddelwereld.nl kunnen producten zoals een rollator, grijper of wandbeugel het leven van ouderen enorm verbeteren. De artikelen die je bij Hulpmiddelwereld.nl kunt kopen dragen bij aan mobiliteit en zelfredzaamheid van mensen. Vanaf de start van het bedrijf tot en met de dag van vandaag zijn er steeds meer items aan het assortiment toegevoegd. Volgens 'HMW' zijn de hulpmiddelen op de website nauwkeurig geselecteerd. Naast goede producten voorzien de medewerkers van Hulpmiddelwereld.nl haar klanten eveneens van goed advies.
Ruilen en retourneren
Het kan altijd gebeuren dat je ontevreden over je aankoop bent. Je kunt producten ruilen en/of retourneren. Hieraan zijn wel een aantal voorwaarden verbonden. Zo is de bedenktermijn vastgesteld op maximaal 30 dagen. Deze termijn start op het moment dat je jouw item(s) in ontvangst hebt genomen. Als je het product wilt omruilen zal deze een dag na ontvangst van je retour naar je verstuurd worden. Als je geld terug wilt krijgen zal het volledige aankoopbedrag naar je overgemaakt worden. Alle voorwaarden met betrekking tot ruilen en retourneren lees je op de website van Hulpmiddelwereld.nl.
Klachten
De personeelsleden van 'HMW' houden klanten graag tevreden. Het kan altijd voorkomen dat je ontevreden bent en een klacht wilt indienen. Het bedrijf biedt daar in eerste instantie excuses voor aan. Het wordt gewaardeerd als je jouw klacht in eerste instantie voorlegt aan het bedrijf. Je kunt dit digitaal, schriftelijk en telefonisch doen. Ze zullen dan hun best doen om een passende oplossing te vinden. Mocht er in jouw ogen geen goede oplossing voorgesteld worden kun je jouw klacht indienen bij de Consumer Services Manager. Je zult per e-mail een bevestiging van het indienen van je klacht ontvangen. Een klacht heeft maximaal 14 dagen verwerkingstijd nodig. Binnen die termijn zul je een terugkoppeling krijgen. Mocht een klacht langer de tijd nodig hebben zul je hiervan op de hoogte gebracht worden. Mocht je er niet uitkomen met het bedrijf kun je jouw klacht ook nog deponeren bij het Europees ODR Platform.
Wetenswaardigheden
Als je voor meer dan € 50,- aan producten besteld hoef je geen verzendkosten te betalen. Als jouw bestelling onder de € 50,- ligt dan moet je € 4,95 verzendkosten betalen. Voor het verzenden van de volgende incontinentiemerken: Tena, Abena en Attends geldt een gratis verzending vanaf een bestelwaarde van € 20,-. Mocht je vragen over koeriersdiensten of andere zaken hebben kun je contact opnemen met de klantenservice. De contactgegevens staan vermeld op de site van Hulpmiddelwereld.nl. Je kunt bij Hulpmiddelwereld.nl eveneens zakelijke bestellingen doen. Ze bieden zowel mensen als organisaties de mogelijkheid om een geschikt hulpmiddel te kopen. Er is een speciaal programma opgesteld voor Ergotherapeuten, Fysiotherapeuten en instellingen.