Home24
Bij Home24 kun je in de online shop meubels, lampen en woonaccessoires bestellen. Het bedrijf stelt dat je bij hen altijd iets kunt vinden dat bij je past. Ieder huis heeft volgens Home24 een eigen karakter. Dat is het karakter dat bij jouw wensen past. Iedere hoek in je huis kan volgens Home24 je lievelingsplek zijn.
Geschiedenis
Er gaat een heel verhaal schuil achter de totstandkoming van home24. We moeten hiervoor terug naar het jaar 2009. In dat jaar bedachten de eigenaren dat online shoppen voor home & living een stuk eenvoudiger en toegankelijker zou moeten kunnen. In 2012 resulteerde dit in het bedrijf home24. Een online meubelshop zonder dat het er druk is en je te maken hebt met vervelende wachtrijen en sluitingstijden. Inmiddels is Home24 uitgegroeid tot één van de allergrootste online meubelbedrijven binnen Europa. Op het moment van schrijven heeft Home24 ongeveer 1500 personeelsleden.
Samenwerken
Er wordt wereldwijd samengewerkt met creatieve bedrijven. Ze geven elkaar inspiratie en ontwikkelen unieke designmeubelen. Alle bedrijven in het proces hebben als doel jouw huis tot een unieke plek te maken. Home24 ontwerpt het gros van haar eigen merken en unieke collecties. De artikelen worden samen met vakbekwame fabrikanten en designers geproduceerd. Interieurtrends van gerenommeerde meubelbeurzen zorgen voor inspiratie. Ze werken ook samen om artikelen tegen een zo betaalbaar mogelijke prijs aan te kunnen bieden.
Bestelproces
Je kunt producten binnen een paar stappen bestellen. Zoek allereerst het artikel dat je graag wilt hebben. Als dit gelukt is klik je het item in de online winkelwagen. Als je jouw bestelling wilt afronden moet je naar de kassa gaan. Als je een geslaagde bestelling wilt doen moet je een correct e-mailadres, factuuradres en leveringsadres doorgeven.
Bezorgafspraak
Als je iets besteld hebt zal het koeriersbedrijf contact met je opnemen voor de bezorging. Hiervoor dien je jouw telefoonnummer door te geven. In de algemene voorwaarden van Home24 kun je de hele bestelprocedure lezen. Je kunt op allerlei manieren betalen. Op het moment van schrijven betaal je onder andere via iDEAL, PayPal, Visa en Mastercard. Je betaalt via een veilige betaalomgeving (SSL).
Herroepingsrecht
Mocht je een online aankoop doen kun je gebruik maken van het wettelijke herroepingsrecht. Dit betekent dat je jouw aankoop binnen 14 dagen kunt annuleren. Je hoeft hierbij geen opgaaf van reden door te geven. Als je de herroeping hebt doorgegeven krijg je nog 30 dagen om het artikel terug te sturen. De goederen moeten ongebruikt en zonder schade teruggestuurd worden.
Klachtenregeling
Er is bij home24 een klachtenregeling actief. Het bedrijf geeft aan er alles in het werk te stellen om alles zo goed als mogelijk te laten verlopen. Als er onverhoopt iets niet goed gaat kun je hier actie op ondernemen. Zo is er op de site een menu actief waar je vragen en antwoorden met betrekking tot bepaalde onderwerpen kunt lezen. Mocht je echt een klacht in willen dienen zal je dit via de klantenservice moeten doen.
Inhoudelijke reactie
Er wordt door het bedrijf aangegeven dat je binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie zal ontvangen. Soms komt het voor dat ze langer de tijd nodig hebben om een klacht te verwerken. Je zal hier dan van op de hoogte gebracht worden. Je krijgt dan een indicatie te horen wanneer je ongeveer een antwoord op je klacht kunt ontvangen. Mochten jullie er niet uitkomen kun je jouw klacht doorgeven aan de geschillencommissie. Je kunt je klacht ook deponeren bij de Europese Commissie.