LuminaBlog
VerzekeringenEnergieTelecomVakantieDatingOnline shopAutodienstenFinancieelLenenDieet & GezondEten & DrinkenDienstenAlgemeenApps

Ervaringen FonQ


FonQ is een Nederlandse webwinkel, welke producten verkoopt die gericht zijn op wonen, koken & tafelen, tuin & balkon en huishouden. De hoofdvestiging van fonQ is gelegen in Utrecht. Het bedrijf richt zich op de Belgische en Nederlandse markt. Mocht je een product willen vinden kun je dat op verschillende manieren doen. Zo neem je als eerste een kijkje in de categorieën in het menu.

Producten zoeken

Vervolgens kun je specifieker op zoek gaan als je bijvoorbeeld producten zoekt voor de slaapkamer of voor de woonkamer. Je kunt filters gebruiken om je zoekopdracht te verfijnen. Tik je zoekopdracht in de zoekbalk die je bovenaan de pagina ziet staan. Het is mogelijk om zoekopdrachten te geven op product, merk, omschrijving, EAN-code en/of productnummer. Als je twijfelt tussen de diverse producten kun je advies inwinnen via een koopgids. Je krijgt daar volgens het bedrijf de hulp die je nodig hebt bij het zoeken naar jouw gewenste product. Mocht je niet gevonden hebben wat je zoekt, kun je gerust contact opnemen met de klantenservice. De medewerkers van fonQ stellen graag met je mee te zoeken.

24 hour Online Shopping Challenge

Bestelprocedure

Er wordt door fonQ aangegeven dat het erg makkelijk is om de diverse producten te bestellen. Je gaat allereerst naar het product van je keuze. Vervolgens klik je het product in je online winkelwagen. Daarna kun je een aantal gegevens invullen en stappen doorlopen. Hoofdzakelijk zijn de stappen: gegevens, bezorgen, betaalwijze en afronden. Mocht je aan het eind bij 'betaalwijze' je bestelling bevestigen, is je aankoop definitief. Je zult per e-mail een orderbevestiging ontvangen.

Er kan bij fonQ achteraf betaald worden

. Dit kun je doen via de betaalwijze AfterPay. Hiervoor zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht. De factuur wordt na het bestellen binnen een paar dagen naar je verzonden. Er kan eveneens achteraf betaald worden via een creditcard. De kaart zal pas belast worden nadat de artikelen zijn afgeleverd. Mocht er iets niet goed gaan met betalen, dan dien je contact met de klantenservice op te nemen. Er wordt aangegeven dat zij je graag van dienst zijn.

Leverinformatie

Op de orderbevestiging staat de levertijd vermeld. Als je bestelling op voorraad is zal deze verzonden worden. Het kan voorkomen dat je meerdere producten met verschillende levertijden hebt besteld. Je kunt dan in overleg met de klantenservice beslissen om de voorradige producten alvast te laten verzenden. Op het moment dat je niet thuis bent zal het pakket bij de buren bezorgd worden. Soms wordt het pakket opnieuw aangeboden. Mocht er twee keer niemand aanwezig zijn zal je pakket worden afgeleverd bij een PostNL punt. Je zult hiervan een notitie in je brievenbus ontvangen.

Retourinformatie

Als je iets retour wilt sturen kun je dat het beste via je account doen. Je moet inloggen om je bestelling te kunnen bekijken. Als je bij het betreffende product bent kun je op een retourknop drukken. Je ontvangt daarna zo snel mogelijk de adresgegevens en verdere instructies voor het gratis retourneren van je bestelling.

Mocht je een product incompleet of met schade hebben ontvangen dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Een medewerker zal je van advies voorzien zodat je weet welke acties er ondernomen moeten worden. Aan retourneren zijn geen kosten verbonden. Er geldt bij dit bedrijf een zichttermijn van 30 dagen. Deze termijn gaat in op het moment dat je jouw pakket hebt ontvangen. Lees op dit platform nog meer informatie over online shops.