Expo XL

Wil je een cadeau kopen? Ben je op zoek naar producten in de categorieën tassen, schoenen, klokken, boeken, posters of kunst? Wellicht is Expo XL een interessante organisatie voor jou. Bekijk via LuminaBlog welke informatie er bekend is over Expo XL. Wat is Expo XL?Expo XL is een bedrijf waar je een cadeau voor je partner, vrienden of familie kunt kopen. Expo XL heeft winkels in de steden Eindhoven en Tilburg. Je kunt de producten eveneens via de webshop van het bedrijf aanschaffen. Naast cadeaus kun je bij Expo XL diverse producten kopen zoals schoenen, tassen, boeken, klokken, kunst en posters. Het bedrijf geeft aan haar assortiment altijd uit te breiden. Mocht je hiervan op de hoogte willen blijven kan je regelmatig een kijkje in de webshop nemen. Bij vragen, opmerkingen en/of feedback ben je van harte welkom om contact op te nemen met de klantenservice van Expo XL. De contactgegevens staan vermeld op de website van Expo XL. Retourinformatie Mocht je een artikel hebben ontvangen waar je niet tevreden over bent kun je deze retour sturen. Als je dit binnen een periode van 14 dagen doet, dan hoef je geen opgaaf van reden aan het bedrijf door te geven. Dit valt dan onder het herroepingsrecht waar consumenten sinds een aantal jaar gebruik van kunnen maken. Als je een aankoop retour wilt sturen dien je deze eerst online aan te melden. Je kunt bij Expo XL alleen schoenen ruilen. Schoenen ruilen is alleen mogelijk als deze niet passen. Je kunt de schoenen dan eenmalig omruilen voor een andere maat. Het nieuwe paar schoenen zal in een dergelijke situatie gratis naar je opgestuurd worden.  Als je een retour wilt aanmelden dien je enkele stappen te volgen. Als eerste meld je een retour aan om deze vervolgens te versturen. Je dient te zorgen dat het product voorzien is van een retourlabel. Je pakbon moet bij het pakket zitten. Op het moment dat je het artikel in de verzenddoos retour gaat sturen, zal je moeten zorgen dat het retourlabel over de verzendlabel heen wordt geplakt. Je item zal zich in originele staat moeten bevinden. Je kunt ondergoed niet retourneren vanwege hygiënische redenen.Garantie Op de website van Expo NL is te lezen dat het bedrijf er alles aan doet om artikelen in goede conditie bij je af te leveren. Het kan onverhoopt gebeuren dat een artikel niet in orde is, of dat er tijdens het transport schade ontstaat. Je kunt dan een beroep doen op de garantiebepaling. Het is in de wet vastgesteld dat je na constatering van gebreke, binnen 2 maanden melding maakt bij het bedrijf. Mocht het onder de garantie vallen zal het bedrijf zorgen dat het item wordt vervangen of gerepareerd. Hieraan zijn dan geen kosten verbonden.Klachten Er wordt door het bedrijf aangegeven dat het altijd kan voorkomen dat je een klacht hebt. Ze stellen er sowieso alles aan te doen om dit te voorkomen. Het verzoek is om een klacht allereerst kenbaar te maken aan het bedrijf. Je kunt dit doen via e-mail naar klantenservice@expo.nl. Mocht dit niet tot een oplossing leiden kan kan je andere stappen ondernemen. Zo kun je een geschil aanmelden bij de Stichting Webwinkelkeur. Zij gaan proberen te bemiddelen. Je kunt vanaf januari 2016 klachten ook deponeren bij de Europese Commissie. Je kunt dit platform vinden via de volgende link. Lees via LuminaBlog nog meer informatie over allerlei bedrijven.