WorldRemit
Heb jij wel eens gehoord van WorldRemit? Dit bedrijf maakt het mensen gemakkelijker om geld naar familie en vrienden te sturen, waar ter wereld zij zich ook bevinden. WorldRemit zorgt ervoor dat jij jouw geld handig, snel, veilig en tegen de beste wisselkoersen kunt overschrijven naar jouw geliefden. Op het moment van schrijven heeft het bedrijf 5.7 miljoen klanten, met 70 verschillende valuta's, in 130 landen wereldwijd. WorldRemit biedt verschillende opties aan voor het verzenden van overschrijvingen naar het buitenland. Denk bijvoorbeeld aan bankdeposito's, contant geld en mobiel geld. WorldRemit geeft op haar website aan dat meer dan 90% van haar transfers binnen enkele minuten zijn geautoriseerd. Ben jij nieuwsgierig geworden naar dit bedrijf? Lees dan dit LuminaBlog bedrijfsprofiel en kom meer te weten over WorldRemit!
Over WorldRemit
Maar waarom en door wie is dit bedrijf opgericht? Het begon allemaal toen Ismail Ahmed, een student in Londen in de jaren 80, geld naar zijn gezin in Oost-Afrika moest sturen. Bij elke transactie die hij deed duurde het erg lang voordat het geld daadwerkelijk bij zijn familie aankwam. Bovendien werd er elke keer een hoog bedrag aan transactiekosten in rekening gebracht. Ismail vond dat dit anders kon en richtte samen met Catherine Wines en Richard Igoe WorldRemit op. Het doel was om een offline industrie naar een online toekomst te brengen en om mensen te helpen het leven te verbeteren van de mensen waar ze om geven.
Nu wordt het bedrijf geleid door CEO Breon Corcoran en tegenwoordig opereert het bedrijf niet alleen in Londen, maar zelfs wereldwijd. Het bedrijf geeft op haar website aan miljoenen kinderen te hebben geholpen om naar school te gaan en duizenden mensen te hebben geholpen met een medische behandeling. Volgens WorldRemit helpen ze elke week tienduizenden mensen om hun rekeningen te betalen.
Het team van WorldRemit is erg divers en bestaat uit werknemers met verschillende culturele en professionele achtergronden. Op het moment heeft WorldRemit ruim 1000 werknemers wereldwijd. In het hoofdkantoor in Londen zijn zelfs meer dan 30 nationaliteiten. Bovendien heeft WorldRemit regionale hubs over de hele wereld: denk bijvoorbeeld aan de Filippijnen, Nigeria, Polen, de Verenigde Staten en Kameroen.
De manieren van geld versturen met WorldRemit
Met WorldRemit kun je geld sturen naar meer dan 150 landen over de hele wereld. Je kunt kiezen uit verschillende manieren van geld versturen zoals Mobile Money, Cash Pickup, een bankoverschrijving, Airtime Top-up en Home Delivery. Houd er rekening mee dat sommige methoden niet beschikbaar zijn in een aantal landen. Mobile Money is een elektronische e-wallet service en een Cash Pickup overschrijving is een betaling die WorldRemit naar jouw ontvanger doet en die de ontvanger vervolgens kan ophalen als contant geld.
Een Airtime Top-up is een betaling die wordt gedaan door WorldRemit om het beltegoed van de ontvanger aan te vullen. Het telefoonabonnement van de ontvanger dient al te bestaan en betaald te zijn. Bij Home Delivery doet WorldRemit een betaling en vervolgens zal dit in cash naar het woonadres van jouw ontvanger worden gebracht.
Contact opnemen met WorldRemit
Heb jij een vraag voor WorldRemit en staat het antwoord op je vraag niet op de veelgestelde vragen pagina? Dan kun je contact opnemen met het bedrijf door gebruik te maken van de chatfunctie rechts onderaan op de website. Het is ook mogelijk om het bedrijf te bellen. Voor een lijst van telefoonnummers kun je de website bezoeken. Zorg ervoor dat je je transactienummer bij de hand hebt wanneer je belt.
Je kunt World Remit ook volgen op de social media kanalen Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.