LuminaBlog
VerzekeringenEnergieTelecomVakantieDatingOnline shopAutodienstenFinancieelLenenDieet & GezondEten & DrinkenDienstenAlgemeenApps

Ervaringen Openbank


Wil jij graag een rekening openen bij een digitale bank? Wellicht is Openbank dan wel een interessante partij voor jou! Openbank is de grootste 100% digitale bank van Europa. Zo zijn alle diensten van Openbank bijvoorbeeld beschikbaar via één website en app. Daarnaast beschikt Openbank over een innovatieve manier om te investeren: met de Robo-Advisor van Openbank kun je namelijk geautomatiseerd investeren vanaf €500. Tevens wordt Openbank gesteund door Santander Group en Openbank is lid van het Spaanse depositogarantiefonds, dat spaar- en beleggingsgelden tot €100.000 dekt. Ben jij benieuwd naar Openbank? Lees dan dit LuminaBlog bedrijfsprofiel en kom meer te weten over deze 100% digitale bank.

Over Openbank

Openbank is van origine Spaans en is opgericht in 1995. Bij Openbank hebben klanten de mogelijkheid om transacties zowel telefonisch als via internet te regelen. Openbank heeft een fysiek kantoor in Madrid en in 2018 had het bedrijf meer dan een miljoen klanten. De website van Openbank werd gelanceerd in 1996 en in 2017 werd het nieuwe digitale web- en app-platform geïntroduceerd. Op het moment van schrijven opereert Openbank in Spanje, Duitsland, Nederland, Portugal en Argentinië. Het doel van de bank is om één van de beste ter wereld te worden.

Financieel Beleid

Jouw Open betaalrekening bij Openbank

Wanneer je klant wordt van Openbank, zal jouw betaalrekening een Europees IBAN-nummer krijgen. Het openen, onderhouden of annuleren van jouw Open betaalrekening is kosteloos en binnenlandse overboekingen en binnen de EU in euro's zijn gratis. Tevens is het bij Openbank mogelijk om met je mobiele telefoon of smartwatch te betalen. Zo kun je je betaalpas uploaden en kun je de platforms Apple Pay, Openbank Pay, Fitbit Pay en Garmin Pay gebruiken om mee te betalen.

Openbank heeft een geautomatiseerde beleggingsservice. Hiermee kan Openbank voor jou investeren en jou helpen bij het bereiken van je beleggingsdoel. Het enige wat je hoeft te doen is je doel en de datum waarop je dit wilt bereiken aangeven. Deze geautomatiseerde beleggingsservice gaat al in met periodieke inleggingen vanaf €1.

Bovendien kun je je betaalpas van Openbank naar wens tijdelijk in- en uit schakelen, waardoor je meer controle over je betaalpas krijgt. Zo kun je kiezen in welke landen je de betaalpas inschakelt en of je het gebruik ervan voor geldautomaten, winkels of online aankopen wilt beperken.

Klant worden van Openbank

Als je meerderjarig bent en in Nederland woont, kun je je in minder dan 10 minuten aansluiten bij Openbank. Zorg ervoor dat je je identiteitsdocument en je mobiele telefoon bij de hand hebt. Klik op de button "Klant worden" op de website, maak je rekening aan en voer je gegevens in. Vervolgens dien je je identiteit te bevestigen via een videogesprek of een overboeking. Ten slotte voeg je de documentatie toe en voer je de bevestigingscode in die je per sms ontvangt.

Contact opnemen met Openbank

Heb jij een algemene vraag voor Openbank? Dan kun je je vraag stellen door te mailen naar info@openbank.com of door een WhatsApp bericht te sturen naar +31 (0)6 8993 1000.

Voor specifieke vragen kun je Openbank bellen op het nummer +31 (0) 70 7007 518. Je kunt ook het contactformulier op de website invullen. Dan zal Openbank je zo snel mogelijk terugbellen. Wanneer je al klant bent van Openbank kun je bellen naar het nummer: +31 (0) 70 7007 516. Voor vragen over beleggingen kun je bellen naar +31 (0)70 7006 138.

De klantenservice van Openbank is het hele jaar door bereikbaar van maandag t/m zondag tussen 8:00 - 22:00.