Interhome
Bij Interhome kun je online vakantiewoningen en appartementen boeken. Op het moment van schrijven kun je een keuze maken uit ruim 50.000 accommodaties. De vakantieverblijven zijn verspreid over 28 verschillende landen. Interhome stelt aan al je wensen te kunnen voldoen. Zo kun je in een wintersport chalet, vakantieappartement of vakantiehuis verblijven. Op de website van Interhome zie je meer details over deze accommodaties. De service die Interhome biedt bestaat onder andere uit de afhandeling van het gehele boekingsproces, de sleuteloverdracht en de eindschoonmaak. Interhome is aangesloten bij organisaties zoals ANVR, AXA en het Calamiteitenfonds.
Op locatie krijgen gasten persoonlijk advies en lokale service. Het bedrijf geeft aan dat ze altijd klaar staan wanneer gasten ze nodig hebben. Je zult lokaal worden ontvangen door personeelsleden van Interhome, partners en sleutelhouders. Omdat Interhome lokaal aanwezig is kun je advies krijgen op het gebied van leuke toeristische dingen die je kunt doen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan skipassen of het bezoeken van pretparken.
Het bedrijf is opgestart in 1965 in Zwitserland. Vanaf dat jaar lag de focus volgens het bedrijf al op appartementen en vakantiehuizen. Inmiddels heeft Interhome jarenlang ervaring op het gebied van huizenverhuur. Het bedrijf stelt op dit moment de grootste aanbieder van appartementen en vakantiehuizen in Europa te zijn.
Je kunt op de website van Interhome bekijken of er een vakantiehuis beschikbaar is. Als je op zoek gaat naar reisdata zal de website na jouw zoekactie de beschikbare huizen tonen. Mocht je een 'op aanvraag' huis wil boeken zul je een mail moeten sturen naar info@internethome.nl of bellen met 070 - 414 10 00. Als je de zoekresultaten ziet zullen de prijzen ook getoond worden.
Op het moment dat je een boeking hebt afgerond zul je per mail een bevestiging ontvangen. In deze e-mail staat ook je reserveringsnummer. Mocht je geen e-mail hebben ontvangen, kun je het beste contact met Interhome opnemen.
Wil je jouw huisdier mee op vakantie nemen? Je zult dan eerst moeten kijken of dit is toegestaan. Je kunt bij je zoektocht een aantal criteria opgeven. Zo kun je bij 'overige criteria' aangeven waar je gewenste vakantiewoning aan moet voldoen. Je zult daar 'huisdieren toegestaan' moeten selecteren. Als je een accommodatie wilt vinden die je met een rolstoel mag bezoeken zul je bij 'overige criteria' de optie 'rolstoelvriendelijk' moeten selecteren.
Als je een klacht hebt zal deze via de klachtenprocedure afgehandeld moeten worden. Als je een klacht op locatie hebt zul je die aan de sleutelhouder moeten doorgeven. Die kan vervolgens op zoek gaan naar een goede oplossing. Daarnaast is het belangrijk dat je je klacht binnen 3 dagen doorgeeft aan het boekingskantoor. Mochten jullie er niet uitkomen kun je altijd contact opnemen met het callcenter van Intercom.
De appartement houder kan altijd een borgsom verlangen. Hoeveel je zult moeten betalen staat beschreven bij de beschrijving van je vakantieaccommodatie. Het staat eveneens aangegeven op je boekingsbevestiging. Je kunt een borgsom betalen met een creditcard of contante betaling. De borgsom wordt uiteindelijk op jouw bankrekening teruggestort. Je zult gemiddeld gezien binnen twee weken terugbetaald worden. Je kunt het bedrag ook contant terugvragen op de laatste dag van je vakantie.
Heb je een vraag, opmerking en/of feedback voor Interhome? Het callcenter van Interhome staat 24 uur per dag voor de klanten klaar. Het bedrijf stelt mensen graag van advies te voorzien voor een perfecte vakantie. Je kunt de klantenservice op ieder moment van de dag bereiken.