NA-KD
In dit artikel kun je alles lezen over de Zweedse modeketen NA-KD. Het is een webwinkel die zowel private labels als externe merken aanbiedt en zich op de laatste modetrends focust. Het bedrijf heeft haar wereldwijde succes te danken aan tal van samenwerkingen met fashion influencers die hun producten vooral op Instagram en Facebook promoten. NA-KD richt zich vooral op de doelgroep “meisjes van 18 tot 25 jaar”. Wil je meer weten over dit bedrijf? Lees dan vooral verder!
Over NA-KD
Het online fashionbedrijf is opgericht in 2015 en heeft sindsdien een internationaal netwerk van influencers en beroemdheden opgebouwd waarmee ze geregeld samenwerkingen hebben. Daardoor is het bedrijf vandaag de dag één van de wereldleiders op het gebied van fashion en e-commerce. Zo heeft de webshop maandelijks ruim 8 miljoen bezoekers uit wel 170 landen.
Ook in Nederland is deze modeketen niet onopgemerkt gebleven. In september 2018 werd de eerste Europese NA-KD winkel geopend in Amstelveen en een half jaar later was daar dan de Nederlandse NA-KD website.
Klantenservice NA-KD
Klanten van NA-KD kunnen contact opnemen met de klantenservice als zij vragen hebben over onderwerpen als retournering, levering, producten etc. Dit is mogelijk door een mail te sturen via het contactformulier op de website.
Bovendien heeft NA-KD ook een lijst van veelgestelde vragen waarin wordt geantwoord op tal van vragen. Ook is er de mogelijkheid om te chatten met de klantenservice van NA-KD door gebruik te maken van de chatbot op de website.
Betaalmethodes bij NA-KD
Op de NA-KD webshop kun je met verschillende betaalmethodes betalen. Zo worden betalingen met Visa, Mastercard en PayPal geaccepteerd. Ook kunnen shoppers betalen met Klarna en een bankoverschrijving doen via iDeal, Giro Pay en SoFort. Wanneer men kiest voor Klarna zijn er de opties om direct of achteraf te betalen.
Retourneren bij NA-KD
Klanten van NA-KD kunnen hun bestelling binnen 90 dagen na aankoop gratis retourneren. Dit doe je door het retourformulier dat bij de bestelling zit in te vullen en het retourlabel op de doos met je product(en) erin te plakken. Vervolgens kun je ervoor kiezen om je pakket af te geven bij een DHL ServicePoint of je pakket te laten afhalen met DHL Select. Nadat je jouw artikel(en) hebt teruggestuurd duurt het ongeveer 14 dagen totdat het retourproces is voltooid.
Duurzaamheid & MVO bij NA-KD
NA-KD wil graag een voorbeeld zijn voor de fashion industrie als het gaat om duurzaamheid en MVO. Daarom hebben ze verschillende doelen opgesteld waarmee ze zich willen inzetten voor een betere toekomst. Een voorbeeld van zo’n doel is dat het bedrijf in 2025 100% duurzamere materialen wil gebruiken. Bovendien streeft het bedrijf ernaar om hun productieproces in 2025 80% transparanter te maken.
De onderwerpen waar het bedrijf zich vooral op focust zijn: gender equality, economische groei, duurzame productie en consumptie, het milieu en het aangaan van samenwerkingen om de doelen op elk gebied te behalen.
Ook wil NA-KD met het verzenden van haar producten milieubewust te werk gaan. Zo worden alle leveringen en retourzendingen CO2-gecompenseerd door het bedrijf zelf.