Furnified
Furnified is een Belgische online meubelwinkel, met showrooms in Antwerpen en Amsterdam. Het bedrijf streeft ernaar dat klanten kunnen pronken met originele meubels. Furnified maakt deze meubels mogelijk door trendy designs, exclusieve producten en vakmanschap. De meubels worden 'in-house' ontworpen en vervolgens geproduceerd in ambachtelijke ateliers. Het bedrijf stelt haar klanten continue te willen verrassen met capsule-collecties. Deze collecties worden afgestemd op de trends van deze tijd.
Deze Belgische online meubelwinkel is in 2015 opgericht door Dimitri De Vocht. Hij heeft het concept verzonnen en is verantwoordelijk voor de strategie van het bedrijf. De oprichter kwam er naar verloop van tijd achter dat leuke meubels vaak tegen hoge prijzen werden aangeboden.
Prijzen en onderscheidend vermogen
Het bedrijf zegt ervoor te zorgen dat origineel ontworpen meubels voor een betaalbare prijs ingekocht kunnen worden. Er wordt aangegeven dat ze zich onderscheiden ten opzichte van andere meubelbedrijven. Er wordt gewerkt zonder tussenschakels. Vandaar dat de producten direct van de ateliers naar de klanten gaan. Omdat de lijntjes kort zijn, is het voor Furnified mogelijk om de prijzen scherp te houden. Er wordt gewerkt met een aantal exclusieve designs, hierdoor kunnen de kosten voor het magazijn gedrukt worden.
De meubelorganisatie is gevestigd aan de rand van de stad, waar je makkelijk kunt parkeren. Dit heeft ook een positief effect op de prijs. Er wordt gewerkt met producten die volgens het bedrijf zijn geselecteerd op kwaliteit. De ecologie van de producten wordt hierbij gerespecteerd.
Bestellingen
Bestellingen zijn soms te wijzigen. Als je bestelling nog niet helemaal is verwerkt kan deze misschien nog aangepast worden. Je dient het bedrijf dan te contacteren via een online aanvraagformulier. Selecteer in het menu de optie 'Mijn bestelling' of 'deelbetaling'. Je wordt vervolgens snel geïnformeerd of een aanpassing nog tot de mogelijkheden behoort. Je kunt producten in de showrooms niet bestellen. Deze dienen ter informatie en inspiratie voor de klanten.
Het is geen probleem om je bestelling te annuleren. Je kunt gebruik maken van het herroepingsrecht. Om van het herroepingsrecht gebruik te kunnen maken dien je het bedrijf binnen 14 dagen op de hoogte te brengen. Betalingen kunnen gedaan worden middels een regulier bankoverschrijving, creditcard of via iDEAL. Het is niet mogelijk om achteraf te betalen. Je zult het volledige bedrag in één keer moeten betalen.
De bestelling wordt pas vrijgegeven als de betaling is ontvangen. Het is dus ook niet mogelijk te betalen bij aflevering.
Leveringsinformatie
Mocht je de kosten voor levering willen weten dan staan deze vermeld op de productpagina. Je bestelling kan bezorgd worden door een aantal koeriersbedrijven. Er wordt onder andere samengewerkt met PostNL, DHL, VPD en BR8.
Hoe en wanneer je aankoop precies zal worden afgeleverd, is mede afhankelijk van het type product en de leverwijze. De producten worden sowieso verpakt in stevige kartonnen dozen of in een houten box. Je aankoop zal worden afgeleverd op het door jouw opgegeven adres.
Handige weetjes
Lukt het je niet om een Vintage Wandkast te monteren? Je kunt dan gebruik maken van een handleiding die je op de website kunt downloaden. Deze handleiding helpt je er stapsgewijs doorheen met als resultaat dat je de kast zelf gemonteerd hebt.
Als je resten van lijm, plakband of zelfklevers van marmer wilt verwijderen moet je een speciaal reinigingsproduct gebruiken. Je dient lederen producten te beschermen tegen vlekken en vet. Dit moet je doen door middel van het inwrijven van een kleurloze lederbehandeling. Deze producten zijn vaak te koop in doe-het-zelfzaken. Lees via LuminaBlog nog meer informatie over bedrijven met online shops.