Brekz
Ben je zoekende naar een online dierenshop in Utrecht? Wellicht is Brekz een interessante organisatie voor jou. Bekijk op deze pagina van LuminaBlog welke informatie er over Brekz bekend is.
Wat is Brekz?
Brekz is een dierenwinkel in Utrecht. Bij Brekz kun je de producten ook kopen via de webshop. Er wordt door het bedrijf aangegeven dat huisdieren er mede voor zorgen dat mensen gelukkig zijn. Brekz vindt het belangrijk dat iedereen het houden van huisdieren kan betalen. In de webshop vind je alles wat je nodig hebt voor je hond, kat of andere huisdieren. Via LuminaBlog worden nog meer speciale online shops beschreven.
Stukje achtergrond
Brekz is het vertrouwde adres voor dierenliefhebbers. Dit zijn ze al ruim 60 jaar. Brekz heette oorspronkelijk Broekhuizens. Daar hebben ze bekendheid mee verworven. Klanten in de hele Benelux weten Brekz te vinden. De online dierenwinkel krijgt inmiddels steeds meer bekendheid in verschillende landen binnen Europa. Er zijn honderdduizenden dierenbezitters die je voor zijn gegaan. Zij zijn in de loop der jaren vaste klant geworden.
Klachtenregeling
Voor klachten is een klachtenregeling van toepassing. Je zult een klacht binnen een reële periode moeten indienen. De klacht moet duidelijk en volledig omschreven worden ingediend. Deze klachten dien je in bij het bedrijf, nadat de consument de gebreken heeft vastgesteld. Klachten die je bij het bedrijf hebt indiend zullen binnen 14 dagen worden beantwoord. Deze periode gaat lopen vanaf het moment dat je jouw pakket hebt ontvangen. Het kan soms voorkomen dat een klacht een langere verwerkingstijd nodig heeft. Mocht een klacht meer tijd nodig hebben, zul je binnen 14 dagen een reactie krijgen dat de verwerking langer in beslag zal nemen. Er wordt dan ook aangegeven wanneer het bedrijf verwacht op je klacht te kunnen reageren.
Europese commissie
Het bedrijf stelt er alles aan te doen een klacht op een zo goed mogelijke manier op te lossen. Mochten jullie er samen onverhoopt niet uitkomen dan is een klacht wellicht vatbaar voor de geschillenregeling. Je kunt klachten ook neerleggen bij de ODR van de Europese Commissie.
Klantenservice
Het bedrijf geeft aan haar klanten graag te helpen. Mocht je een vraag, opmerking en/of feedback hebben, kun je contact opnemen met de klantenservice. Je kunt een vraag stellen via het online contactformulier. Er is ook een 'FAQ' gedeelte. Hier vind je informatie over veel gestelde vragen.
Verzenden
Meestal worden bestellingen binnen 24 uur na betaling verzonden. Dan moet het product wel op voorraad zijn. Het kan onverhoopt voorkomen dat er een product niet op voorraad is. Tijdens feesten, extreme drukte op bepaalde omstandigheden kan een bestelling vertraging oplopen. Het bedrijf werkt samen met koeriersdienst DPD. Zij zorgen ervoor dat je pakket bij je zal worden afgeleverd. Pakketten worden alleen op werkdagen verstuurd en bezorgd. Gemiddeld ligt de levertijd tussen de 1 en 3 dagen. Voor de Waddeneilanden en Marken is er vaak langere tijd nodig.
Bestelling volgen
Op het moment dat de bestelling wordt verzonden zul je van DPD een Track & Trace code ontvangen. Met deze speciale code kun je jouw pakket volgen via de website van DPD. Je kunt je bestelling helemaal van deur tot deur volgen. Mocht je bestelling worden afgeleverd als je niet thuis bent, dan zal deze vaak nog een keer worden aangeboden. Je kunt bestellingen helaas niet bij een postbus af laten leveren. Ze kunnen je bestelling alleen op je echte woon- of werkadres afleveren. Let dus goed op bij het invullen van het afleveradres.
Retourneringen
Heb je artikelen gekocht maar ben je toch niet helemaal tevreden? Volgens het bedrijf is dit geen enkel probleem. Bij Brekz staan garantie en service hoog in het vaandel. Je kunt je bestelling binnen 14 dagen retour sturen. Je zult dit moeten doen in verpakking die niet beschadigd is. Je krijgt dan geld terug inclusief verzendkosten. Het wordt als vanzelfsprekend aangegeven dat de kosten van de retourzending voor jou rekening zullen zijn.