ALTERNATE
Ben je op zoek naar computer gerelateerde producten? Wellicht is ALTERNATE een ideaal bedrijf voor jou. Bekijk op deze pagina welke klantervaringen er bij ALTERNATE bekend zijn. Via LuminaBlog.nl lees je alleen objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews.
Wat is ALTERNATE?
ALTERNATE is een bedrijf dat computer gerelateerde producten verkoopt. Het valt onder een groot moederbedrijf dat is opgericht in 1992 in Duitsland. Bij ALTERNATE zijn ruim 1200 medewerkers werkzaam. De Nederlandse tak is in 1992 opgestart. In Nederland zijn op het moment van schrijven 160 mensen werkzaam. Het bedrijf heeft met ruim 21 jaar ervaring een vaste positie verworven als het aankomt op de online markt. Er wordt aangegeven dat ze nog steeds marktleider zijn op het gebied van computer gerelateerde producten. Mocht je op de website komen dan kun je eerst kiezen uit hardware, PC, huishouden, smarthome, speelgoed, televisie, software, camera, gaming, notebook, tuin, gereedschap, outdoor en anderen. ALTERNATE heeft momenteel vestigingen in Duitsland, Nederland en België.
Duurzaamheid
ALTERNATE heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Ze dragen graag bij aan een goed milieu en vinden leefomgeving belangrijk. Met duurzaamheid wordt dan ook rekening gehouden binnen het beleid. Enkele voorbeelden van duurzaam handelen zijn het scheiden van afval, het hergebruik van inpakmateriaal en milieuzorg binnen de organisatie. ALTERNATE geeft aan dit als vanzelfsprekend te zien.
Doelstellingen
Het bedrijf heeft een aantal doelstellingen voor zichzelf opgesteld. Doelstellingen die worden nagestreefd zijn onder andere het goed naleven van wettelijk vastgestelde regels en vergunningsvoorschriften op het gebied van milieu. Er is naar een samenwerking gezocht met organisaties zoals stichting NEDVANG, WEEE Nederland en NVMP, waar Wecycle onderdeel van is. Door het bevorderen van de inkoop van milieuvriendelijke producen voor op kantoor, wil het bedrijf ook bijdragen aan een beter milieu. Er wordt gekeken naar de reductie van stroom- en energiegebruik. ALTERNATE probeert een werkklimaat te scheppen waarbij iedere werknemer zich zelf verantwoordelijk voelt voor het welzijn van het milieu. Procedures en werkwijzen met betrekking tot het omgaan met milieubelastende stoffen worden vastgesteld.
Klachten
Het bedrijf doet er alles aan om alles goed te laten verlopen. Toch kan het onverhoopt gebeuren dat iets niet in orde is. Het bedrijf raadt aan om klachten in eerste instantie kenbaar te maken via het bedrijf. Dit kun je doen door een e-mail te sturen. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je geschil door te geven aan de Stichting Webwinkelkeur via deze link.. Het is sinds half februari 2016 voor consumenten mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit platform is benaderbaar via de volgende link: http://ec.europa.eu/odr. Als jouw klacht nog nergens anders in behandeling is dan kun je je klacht ook nog indienen bij de Europese Unie.
Contactmogelijkheden
Heb je een vraag, opmerking en/of feedback voor het bedrijf? Je kunt op verschillende manieren contact met ALTERNATE opnemen. Je kunt op de ouderwetse manier een brief sturen. Het adres dat je dan dient te gebruiken is: ALTERNATE Nederland C.V., Marconiweg 1, 4691 SV in Tholen. De klantenservice is zowel telefonisch als via e-mail te bereiken. Het e-mailadres is klantenservice@alternate.nl en het telefoonnummer is +31 88 544 45 55. De klantenservice is op werkdagen geopend vanaf 09:00 uur 's ochtends tot en met 18:00 uur 's avonds.
Wat zijn de klantervaringen?
Heb je weleens iets gekocht bij ALTERNATE? Ben je tevreden over je aankopen bij ALTERNATE? Zijn de medewerkers van dit bedrijf goed in staat geweest om je te helpen? Zou je andere mensen aanbevelen iets bij ALTERNATE te kopen? We stellen het op prijs als jij jouw ervaringen deelt op deze pagina van LuminaBlog.nl.