LuminaBlog
VerzekeringenEnergieTelecomVakantieDatingOnline shopAutodienstenFinancieelLenenDieet & GezondEten & DrinkenDienstenAlgemeenApps

Ervaringen iBOOD.com


iBOOD is een dag-aanbieding-webwinkel. Dit houdt in dat ze 24 uur lang een bepaald artikel in de aanbieding hebben. Meer artikelen kun je er dan niet kopen. Na de 24 uur is het artikel niet meer te bestellen en komt er een nieuwe aanbieding van een ander artikel. iBOOD is de afkorting van 'internet's Best Online Offer Daily'. Op de website wordt beschreven dat ze het grootste Europese deal community platform zijn. Volgens iBOOD vind je op hun website de beste merken tegen de scherpste prijzen. Er wordt aangegeven dat je er snel bij moet zijn omdat de voorraad er snel door heen kan zijn.

Bestelinformatie

Je kunt je bestelling annuleren als deze nog niet verzonden is. Een annuleringsverzoek kun je via je 'iBOOD' account indienen. Het is eveneens mogelijk om een deel van je bestelling te annuleren. Als je iets gaat annuleren moet je dat per product doen. Je dient er wel rekening mee te houden dat je verzoek ten minste 2 dagen voor de verwachte bezorgingsdatum is ingediend.

Het kan gebeuren dat je een dubbele order plaatst. Je hoeft hiervan niet in paniek te raken. In zo'n situatie zul je jouw bestelling moeten annuleren. Volgens het bedrijf krijg je jouw geld binnen twee tot vijf werkdagen terug. Je kunt meerdere bestellingen niet samenvoegen. Zelfs niet als de bestellingen op dezelfde dag zijn gedaan.

Voortgezet algemeen volwassenen onderwijs (vavo)

Verzendinformatie

De verwachte levertijd kan verschillend zijn. Bij iedere actie wordt er samen met de leverancier overlegd wat een goede leverdatum is. Je kunt de termijn bij 'verzendinformatie' op de dealpagina zien staan. De levertermijn wordt eveneens aan je doorgegeven via e-mail. Deze informatie staat in dezelfde e-mail die je als bestelbevestiging ontvangt.

Als je na twee dagen nog geen bevestiging hebt ontvangen kan het zijn dat er vertraging is opgelopen. Mocht dit zo zijn dan zul je hier per e-mail over geïnformeerd worden. Er zal ook een aanpassing in je persoonlijke account worden gedaan. De verzendkosten die je moet betalen krijg je te zien als je een specifieke bestelling doet. Het bedrag verschijnt op het moment dat je een item aan je winkelwagen hebt toegevoegd.

Koeriersbedrijven

Er zijn diverse leveringsbedrijven waarmee wordt samengewerkt. De achterliggende gedachte hiervan is dat ze willen dat klanten zo min mogelijk hoeven te betalen. Bij iedere bestelling wordt bekeken wat het gewicht is en de afmetingen zijn. Mocht je bijvoorbeeld een wasmachine bestellen dan wordt deze door twee mensen bezorgd. Hiervoor zul je waarschijnlijk iets meer moeten betalen. Voordeel is weer dat je wasmachine daadwerkelijk de voordeur zal bereiken. Het bestaat eveneens tot mogelijkheden om bestellingen in delen te laten verzenden.

Retourinformatie

Het kan gebeuren dat je niet blij bent met je product. Je hebt 14 dagen om over je aankoop na te denken. Deze termijn gaat van start op het moment dat je jouw bestelling hebt ontvangen. Je kunt via iBOOD een serviceverzoek indienen. In dit verzoek dien je aan te geven dat je iets retour wilt sturen. Je zult van het bedrijf vervolgens een retourformulier ontvangen. De stappen die je daarna moet volgen spreken voor zich.

Als je een serviceverzoek wilt indienen ga je allereerst naar 'Mijn iBOOD'. Daarna ga je naar 'bestellingen & Service' om jou bestelling te zoeken. Ten slotte moet je voor 'retour melden' kiezen. Deze optie kun je echt alleen gebruiken als je nog binnen de termijn van 14 dagen zit. Bekijk via LuminaBlog nog meer informatie over allerlei verschillende bedrijven.